Återställ utgångna domännamn till självkostnadspris

Dive into business data optimization and best practices.
Post Reply
himuhumaira

Återställ utgångna domännamn till självkostnadspris

Post by himuhumaira »

Men med tur och tålamod går det ändå att hitta något i "offerkorgen".

Spoiler : i exemplet nedan var jag inte det, men det är för att visa hur det fungerar :D

Hur man återställer utgångna domäner

Det här är skärmdumpen av webbplatsen expireddomains.net, ett av de största arkiven med utgångna domäner i världen. Här kan du genom att filtrera ( visa filter ) webbplatserna med .it se de som löper ut efter beställning ( slutdatum ).

Låt oss säga att jag, som arbetar inom köp sms-tjänst i bulk turistsektorn , behöver ett utgånget domännamn med bra bakåtlänkar i det området. Min blick faller sedan på holidaybox.it

Själva expireddomains.net tillhandahåller vissa mätvärden som antalet bakåtlänkar den kan räkna, den genomsnittliga kvaliteten, det första registreringsdatumet för domänen, om den är tillgänglig med andra tillägg, etc.

Uppenbarligen räcker de inte för mig. Jag öppnar sedan SEMrush- instrumentpanelen och går in i domänen och går sedan till fliken bakåtlänkar.

Utvärdera kvaliteten på en utgången domäns länkprofil
backlink-dashboard.jpg

Redan från denna första skärm har jag en hel serie mycket djupare data: till exempel upptäcker jag hur 100 % av bakåtlänkarna är av textmässig karaktär, på vilken förlängning de distribueras och från vilket land de kommer, men framför allt ankartexter och typologin för bakåtlänkar Follow vs Nofollow .
Post Reply